čtvrtek 3. září 2009

Drobná plavovláska


Kdo asi je ta drobná plavovláska??

..."Jeho zkušenosti se překrývají se zážitky dnes již bý valé zaměstnankyně cizinecké policie v Praze. Na úřadovně v Koněvově ulici pracovala ještě letos. „K přijetí jsem žádné zkušenosti s právem, úředními postupy či cizineckou problematikou nepotřebovala a ani jsem o tom nic nevěděla. Co a jak mám dělat, mi řekli kolegové, kteří tam byli déle než já,“ říká drobná plavovláska se střední školou. „Nepracovala jsem za přepážkou, ale v zázemí připravovala podklady. První a poslední oficiální školení jsem stejně jako ostatní z nováčků, kteří s cizinci přímo pracovali, absolvovala až po dvou měsících. To už jsem stejně jako oni ale normálně vyřizovala věci,“ dodává. Logicky neměla jinou šanci než kopírovat, co vytvářeli na jejím
místě ti, jež tam dělali před ní. Když něco nevěděla, zeptala se kolegů nebo si to prý sama načetla v zákonech. Takový styl práce dost ztěžovala velká fluktuace zaměstnanců. „Každý měsíc několik lidí odešlo a deset jiných zase nabrali,“ říká a pokračuje: „Když ti, co nastoupili, neměli štěstí a místo do zázemí šli na přepážky, nevydrželi většinou dlouho psychicky nebo se po čase ukázalo, že jsou tak neschopní, že nezvládají ani nejjednodušší věci a museli odejít.“
Myslí si, že je to dáno hlavně malými platy především civilních zaměstnanců cizinecké policie, kteří nedostávají služební příplatky jako necivilisté. Měsíční příjem se tak rychle scvrkává i na sedmnáct tisíc hrubého. Díky tomu si cizinecká policie zejména ve velkých městech nemůže příliš vybírat či dokonce mít v realitě na své budoucí zaměstnance nějaké skutečné požadavky. Když navíc nabízí práci ve stresu a k tomu nedodá žádné odborné vzdělávání či psychologickou podporu, i ti schopnější vyhoří rychleji než papír."...

Cele viz strany 14 a 15 tu.

Žádné komentáře:

Okomentovat